2012. április 28., szombat

Krémsajtos brownie




Ki tud nemet mondani egy új brownie receptre? Én nem :-)

Megláttam Lúdanyó mesés képeit, s már vittem is a receptet! Mindössze annyit változtattam rajta, hogy a tészta egésze alulra került, lévén nincs olyan picurka tepsim, hogy "megmárványosíthattam" volna a tetejét, de ez senkit nem zavart!


Pici kockákra vágtam, és egész egyszerűen nem bírtunk vele leállni! Hol egyikünk, hol másikunk surrant a konyhába újabb és újabb falatért - míg egyszer csak hűlt helye nem lett :-)

Próbáljátok ki! Villámgyorsan elkészül, elronthatatlan és egyszerűen mesés!




Krémsajtos brownie


Hozzávalók egy20x30-as (még jobb, ha 20x20-as) tepsihez:

  • 12 dkg étcsokoládé (60-70 %-os)
  • 11,5 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 5 dkg liszt
  • csipet só

Krémsajtos réteg:
  • 1 tojás
  • 25 dkg mascarpone (vagy egyéb, akár házi! krémsajt)
  • 5 dkg cukor
  • 1 lötty vaníliakivonat


Olvasszuk össze mikróban (500 W, 1,5-2 perc) vagy gőz fölött a vajat és a csokoládét. Hagyjuk picit hűlni, majd keverjük hozzá a cukrot, egyesével a tojásokat, végül a lisztet és a pici sót.

Egy 20x30-as (vagy 20x20-as) tepsit/sütőformát béleljünk ki sütőpapírral, simítsuk bele a csokoládés masszát.

A krémes felső réteghez egyszerűen keverjük ki a krémsajtot a tojással, a cukorral és a vaníliával, kenjük a csokis tészta tetejére, majd 160 fokos sütőben süssük 25-30 percig. Akkor jó, ha a közepe már nem mozog, de igazán még nincs tökéletesen átsülve. Hűlés közben a benne lévő hő tökéletesre fogja szilárdítani!

Ha kihűlt, pici kockákra vágva tálaljuk. Ha valami csoda folytán maradna belőle, érdemes hűtőben tartani a krémsajtos réteg miatt!

16 megjegyzés:

  1. Csábító fotók és ízek! Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :-) Őrületes sebességgel fogyott!

      Törlés
  2. Jól néz ki :9
    Egyszer Maci receptje szerint készítettem, és tényleg isteni... :)))

    VálaszTörlés
  3. Szuper! Nekem is feltétlenül ki kell majd próbálnom a browniemhoz a krémsajtos réteget. Biztos nagyon fincsi lehet

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem rontja el, de nem ám!! :-)

      Törlés
  4. Óóóó, ez nagyon jóóóó! :)

    VálaszTörlés
  5. Vikkkem! Megcsináltam, nagyon finom lett! Annyi, hogy majd a "Hogyan simítsunk el egy nem szilárd halmazállapotú masszán (egyenletesen) egy másikat?" továbbképzés indulásakor, ha szólnál, megköszönném!:-))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy ízlett :-))) Tanfolyam igény szerint indul, majd egyeztetünk :-D

      Törlés
  6. Vajon, ha csak a krémsajtot vanília aromával, tojáshabbal és porcukorral keverem ki és a megsült brownie tetejére teszem, úgy is jó lehet? Vagy a legjobb megsütve? És ha azt a problémát akarom kiküszöbölni, amit Lizann írt és elősütöm a tésztát, aztán rakom rá a krémet és úgy sütöm tovább, akkor összesül, vagy a krém nyers marad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tojás miatt én feltétlenül megsütném, bár tudom, hogy pl. a tiramisuban is nyers tojás van. Inkább legyen akkor a tészta kicsit elősütve, hogy a teteje kérgesedjen meg, utána jöhet rá a krémsajtos réteg, és úgy süljön készre.

      Törlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.