2009. július 3., péntek

Sárgabarackos-joghurtos pite

Volt egy 20 éves barackfánk, amit tavasszal ki kellett vágnunk - teljesen kiszáradt, elöregedett. Nagyon sajnáltuk, mert öklömnyi sárgabarackok teremtek rajta, ha éppen úgy szottyant kedve :-) Hol 10 szemet sikerült kiérlelnie, hol 5 kosárnyit :-)

Tavaly már mutatkoztak rajta a halódás jelei, imitt-amott volt rajta gyümölcs, az is a tetején. Lesben álltunk, mint a zsákmányra leső macska. Amint lepottyant egy, már rohantunk is felszedni, s kivétel nélkül ilyen sütemény formájában öltött új testet :-)))

Tegnap kaptam egy nagy doboz sárgabarackot - Marika, Misi köszönöm szépen!!! Zuram csillogó szemmel, reménykedve kérdezte: ugye sütsz belőle olyan finom sütit? Hát persze :-)

Egy gond van vele. Kb. 5 perc alatt összeállítható és veszedelmesen finom. És rettentő tempóban fogy! Mire feleszmélünk, oda a fél tepsi, s a másik felének sem kell túl sok idő!

Sárgabarackos-joghurtos pite

Hozzávalók:

  • 2 kis pohár natúr joghurt (a pohár lesz a mérce)
  • 3 tojás
  • 3 pohár liszt
  • 1-1,5 pohár cukor
  • 1 pohár olaj
  • csipet só
  • 1 cs. sütőpor
  • 1 cs. vaníliás cukor
  • idény szerinti gyümölcs: sárgabarack, meggy, cseresznye...

A hozzávalókat egész egyszerűen összekeverjük egy nagy tálban. A tojásokat a joghurttal, aztán a cukorral, vaníliás cukorral, sóval és az olajjal, végül a sütőporral elkevert lisztet is hozzáadjuk. Érdemes ovális kézi habverővel dolgozni, mert pillanat alatt simára keverhető a tészta!


Kikent-lisztezett vagy sütőpapírral borított tepsibe (30x25 cm) öntjük. A tetejét megpakoljuk gyümölccsel - nekem a barackon kívül volt meggyem is, nem rontotta el! - és előmelegített sütőben 35-40 perc alatt (tűpróba!!) készre sütjük.


10 megjegyzés:

  1. Tutti :), nagyon klassz! szerintem a hétvégén hízok 4-5 kilót!

    VálaszTörlés
  2. ZsuKa, ez nálam is így megy :-))) Utána jön Rubint Réka és a nyögés a szőnyegen :-D

    VálaszTörlés
  3. Ez egyszerűen szuper! Megsütöm, eltüntetjük, aztán Manapóm megint azt mondja, miattam romlik a súlyátlaga :)

    VálaszTörlés
  4. Jól néz ki!Szoktam ilyet én is!
    Garffyka!Nekem is mondja a férjuram,hogy túl finoman sütök,de erre szoktam mondani,hogy tán nem kéne fél tepsit eltüntetni fál óra alatt!:-)

    VálaszTörlés
  5. Hahóóóóóóóóó! Gyere hozzám vendégségbe egy kicsit!:D
    http://szepsegtar.blogspot.com/2009/07/kepzeljetek-kaptam-valamit-d-es-mar.html

    VálaszTörlés
  6. Ma épp nem sütöttem, kegyetlen jól néz ki:)))))

    Egy rugó-tök hasonló tésztát én is szoktam, múlt héten volt, majd postolom....de az enyém nem barackos, nem lesz egyforma....

    VálaszTörlés
  7. Garffyka, nálunk is hasonló bajok szoktak lenni :-)))

    Andi :-))) Ezek a pasik! Még ilyet!

    Szepyke, megyek!

    Trinity, még ha egyformát is sütnénk, no problem :-)) Sőt, semmi meglepő nem lenne benne :-D

    VálaszTörlés
  8. Imádom az ilyen sütiket...holnapra előirányozva:)

    VálaszTörlés
  9. Mosolyogva olvastam a sztorit. Társasból költöztünk kertesbe, s örököltünk egy barackfát, amin temérdek, öklömnyi barackok voltak. Én, aki előtte soha nem főztem be, ne menjen kárba alapon elkezdtem lekvárt, befőttet készíteni. Napokon át. Aztán jövőre ugyanez...végül -szégyellem, de rosszat kívántam a fának. Megértette, s először az egyik oldala, aztán a másik elhalt. De a párom újat ültetett, most hozza az első terméseit, s kutatom a barackos recepteket. De a fát alázatosan fogom ezután megbecsülni.

    VálaszTörlés
  10. Tényleg! Majdnem egyforma a recept! :-)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.